TUGASAN KONSERT AKHIR

Dalam Diari Akademi Fantasia hari pertama minggu kesepuluh yang disiarkan di Astro Ria (Saluran 104) sebentar tadi, kita dapat melihat reaksi pelajar apabila mendapat tugasan untuk Konsert AKhir Akademi Fantasia Musim Ketujuh.

Setelah berjaya melaksanakan dua tugasan yang diberikan pada konsert minggu kesembilan, kini dengan tugasan baru sudah semestinya suatu transformasi akan berlaku di dalam konset akhir yang akan berlangsung Sabtu ini.

Berikut adalah senarai tugasan untuk kelima-lima finalis Akademi Fantasia musim ini:

















AKIM

Bencinta (Faizal Tahir)

Benarkan ku 'tuk berbicara...
Bicara terus ke hati mu.. Hati mu..
Hati yang penuh rasa ragu
Jangan terus pergi
Tanpa mendengar ku
Mungkin mudah
Untuk kau terus berlalu
Nanti dulu
Berikanlah waktu
Untuk aku, untuk kamu

Ingatkah lagi waktu kau bersama ku
Kaku aku melihat mu
Lidah kelu sedangkan aku
Mahu kau tahu
Aku cinta pada mu
Benci pada mu
Cinta pada mu

Ke tepi lihat ku berlalu
Pasti itu yang terbaik untuk ku
Tiada lagi mahu ku tahu
Tentang hidup kamu
Tentang mati kamu
Aku tahu
Engkau tahu apa yang mata ku tahu
Apa yang kau tunggu
Mahu aku buka pintu?

Ingatkah lagi waktu kau bersama ku
Kaku aku melihat mu
Sedang aku mahu kau tahu
Dengar kata ku
Aku cinta pada mu
Benci pada mu
Cinta pada mu

Sakitnya aku
Membenci kamu
Sakit lagi mencintai mu
Dan aku pergi
Tapi kembali
Benci aku mencintai diri mu
Ku benci... Kamu
Ku cinta... Kamu




















ARIL
Kasih Tak Sampai (Padi)

Indah ....
Terasa indah
Bila kita terbuai dalam alunan cinta
Sedapat mungkin terciptakan rasa
Keinginan saling memiliki
Namun bila itu semua
Dapat terwujud dalam satu ikatan cinta
Tak semudah seperti yang terbayang
Menyatukan perasaan kita ...

Chorus:

Tetaplah menjadi bintang di langit
Agar cinta kita akan abadi
Biarlah sinarmu tetap menyinari alam ini
Agar menjadi saksi cinta kita
berdua ... berdua ...

Sudah .. terlambat sudah
Kini semua harus berakhir
Mungkin inilah jalan yang terbaik
Dan kita mesti relakan kenyataan .. ini
Menjadi saksi kita berdua ....




















YAZID
Kasidah Cinta (Dewa 19)

Ku jatuh cinta kepadamu
Saat pertama bertemu
Salahkah aku terlalu mencintai
Dirimu yang tak mungkin
Mencintai aku
Oh Tuhan tolong

Chorus:

Aku langsung jatuh cinta
Kepadamu
Cinta pada pandangan pertama
Cinta yang bisa merubah jalan
Hidupku jadi lebih berarti

Oh mungkin, hanya keajaiban Tuhan
Yang bisa jadikan Hambanya yang cantik
Menjadi milikku

Aku bukanlah laki-laki
Yang mudah jatuh hatinya



















HAFIZ
Kau Bunga Cintaku (Anuar Zain)

Beku ku di sini
Menantimu lelah sudah perjalanan ku ini
Takkan mampu ku berdiri lagi
Hampa semua tak terasa lagi - tanpa mu
jatuh ku ke jurang gelap tak berjiwa lagi - hadir mu
kehidupanku kusandarkan cintaku

Layu ku di sini
Menunggu mu mekarkan semua bunga cintaku
Takkan mampu ku berkembang lagi
Musim ini tak mampu menghadirkan mentari
Kau di mana
Kan ku cari
Kan ku dapat hangatmu
Lekaslah cairkan dingin ku

Chorus:

Di dalam diriku ini,Hanya ada satu cinta
Yang membuat ku bahagia
Bersama mu
Layu ku di sini
Menunggu mu mekarkan semua bunga cintaku
Takkan mampu ku berkembang lagi
Musim ini tak mampu menghadirkan mentari
Kau di mana
Kan ku cari
Kan ku dapat hangatmu
Lekaslah cairkan dingin ku




















ISMA
Cinta Adam Dan Hawa (Misha Omar)

Cinta Adam dan Hawa
Terbit di syurga terang di jiwa
Menggerakkan nurani
Mencari kasih suci
Sehingga kita yg tertinggal saling damba
Sentiasa rasa sunyi bersendiri

Mana dia kekasih hati
Mana dia pujaan ku yang sejati
Dengarlah bisikan asmaraku

Chorus:

Cinta dam dan hawa
Satu bersama satu terpisah
Buat diriku tertanya-tanya
Cinta adam dan hawa
Satu harapan, satu sandaran
Buat diriku rindukan dia

Kau yang aku puja
Kau yg aku cinta.....oh
Kasihku di Firdausi

Cinta Adam dan Hawa
Terbit di syurga terang di jiwa
Menjadi saksi impian murni


Mampukah mereka menggunakan pengalaman sepanjang berada di akademi untuk melaksankan tugasan tersebut? Siapakah yang bakal bergelar Juara AF yang seterusnya? Teruskan mengikuti perkembangan mereka sepanjang minggu di Diari Akademi Fantasia, 9.00 malam di Astro Ria (Saluran 104) Teruskan AFUNDI kepada pelajar kegemaran anda!


Courtesy of ASTRO

0 comments:

Post a Comment

 
Top